2008. február 18., hétfő

Diszkrimináció

lat, jog, gazd hátrányos különbségtétel
diszkriminál lat hátrányos, megkülönböztető intézkedéseket alkalmaz
(In.: Idegen szavak és kifejezések szótára, Akadémi, 2004.)

Bármennyire is tagadjuk, mindenki diszkriminál. Ki jobban, ki kevésbe. Hogy úgy mondjam: ez is csak evolúciós maradvány.
Azonban örömmel jelentem, hogy túl lehet lépni a diszkrimináción, akárcsak az agresszión. Az igazi, mély kapcsolatokban nincs megkülönböztetés. Ha egy barátság olyan szintre emelkedik, ahol már csak emberek vannak (nem nők, férfiak, fehérek, barnák, kicsik, nagyok, okosak, buták...) ott már nincsenek skatulyák. Szerintem ezzel mindenki egyetért, mégha nem is tapasztalta. Én szerencsés vagyok, hogy van néhány olyan barátom, akikkel már, mint ember állunk egymással szemben.
A kérdésem a következő: Vajon a szerelemben is meg lehet ezt valósítani???
Nem tudom. Igazán nem. Reménykedem, de sajnos még nem találkoztam hasonlóval sem.
Hogy lehetnénk benne egy olyan kapcsolatban, ahol már nem nők és férfiak vagyunk, ahol már nincs skatulya, hogy te mosogatsz, én meg megcsinálom a csapot stb...
Persze ez az élet rendje, nők és férfiak vagyunk, akár tetszik akár nem. De miért ne lehetne reménykedni, hogy egyszer lesz valaki, akivel elsősorban, mint ember tudok együtt lenni és nem nőként vagy férfiként?
Vajon a homoszexualitásban ez hogy működik? Két nő vagy két férfi szerelme mentes lehet az előítéletektől?
És ha a homoszexuálisok ezt meg tudják valósítani, akkor legyek én is leszbikus, hogy skatuják nélkül szerethessek?

Nincsenek megjegyzések: