2008. május 3., szombat

versek

Most, hogy Zsolnainé órájára készülök, megosztanék veletek néhány verset / vers részletet!

1, "De, jaj, nem tudok így maradni,
Szeretném magam megmutatni,
Hogy látva lássanak,
Hogy látva lássanak."
/Ady/

2, "Még néha visszacsillog,
de már nem bánt, nem űz,
enyhén simogató,
mint hűs testvéri kéz:
Lehullott, mint a csillag,
elhamvadt, mint a tűz,
elolvadt, mint a hó
s megromlott, mint a méz."
/Dsida/

3, "Én is így próbálok csalás
nélkül szétnézni könnyedén. "
/József Attila/

4, "Rejtelmek ha zengenek,
őrt állok, mint mesékbe'.
Bebújtattál engemet
talpig nehéz hűségbe.

Szól a szellő, szól a víz,
elpirulsz, ha megérted.
Szól a szem és szól a szív,
folyamodnak teérted.

Én is írom énekem:
ha már szeretlek téged,
tedd könnyűvé énnekem
ezt a nehéz hűséget. "
/József Attila/

5," fuldokolva kell
egymás ellen élnünk-halnunk!
Szívünk megremeg.
Vergődésünk testvérünket
sebzi, fojtja meg.
Egymást túlkiáltó szónkra
visszhang sem felel;
öldökölnünk és csatároznunk
nincs miért de kell."
/Pilinszky/

6, "Játszom én és táncolok,
látszom én mint sok dolog.
Látszom fénybe és tükörbe,
Játszom egyre, körbe-körbe."
/Kosztolányi/

7, "Avagy virág vagy te?... légy virág, légy vigasz!
Legyen lelked szabad, legyen hangod igaz
az Ő ünnepségén:
Koporsó tömlöcét aki elkerülte,
most hazug koszorúk láncait ne tűrje
eleven emlékén!"
/Babits/

8, "No ne félj - mondtam csendesen.
S magasra emeltem szegénykét,
hogy nagy, hogy óriás legyen."
/Szabó Lőrinc/

9, "Tűz, víz, ég, és föld s minden istenek:
szeressétek, akiket szeretek."
/Szabó Lőrinc/

10, "Nem tudom, miért, meddig
Maradok meg még neked,
De a kezedet fogom
S őrizem a szemedet."
/Ady/

Ez 10 a választható verseimből! Remélem, találtok benne kedvetekre valót! ;) Az szívemnek mind kedves!

4 megjegyzés:

Turul86 írta...

"Egymást túlkiáltó szónkra
visszhang sem felel;"

Legyünk egymás viszhangjai! Nekem ez az egy kívánságom van az életben!

Turul86 írta...

"Szól a szellő, szól a víz,
elpirulsz, ha megérted.
Szól a szem és szól a szív,
folyamodnak teérted."

Szerinted ez a négy sor mit jelent? Neked mit jelent?

Perdita írta...

Mi már jó ideje egymás visszhangjai vagyunk szerintem!:)

Perdita írta...

Szól a szellő, szól a víz,
folyamodnak teérted.
Szól a szem és szól a szív,
elpirulsz, ha megérted.

Szerintem ezt jelenti! A szerelmet! Azt h minden őérte van, csak miatta! Minden ezt az érzést tükrözi.