2008. május 3., szombat

„A kabinet egyik ablakából végre egy fiatal leányarc tekint ki, s ezáltal szomszédjává lesz Szent Borbálának.

Mintha ez is szent volna.

Ez arc nem halavány, de fehér; a márvány, a kristály önerejű fehérsége az, olyan jogos sajátja a fehér szín, mint az abyssininak a fekete, a malájinak a sárga. Semmi idegen színvegyülettől nem háborított fehérség. Melyre nem idéz pírt sem a szemközt fúvó szél, sem a szemébe néző férfitekintet.

Igaz, hogy még gyermek, alig több tizenhárom évesnél; de a magas, nyúlánk alak és komoly, szoborszerű arc, tökéletes antik vonásokkal, mintha anyja a milói Venus arcán feledte volna szemeit valaha.

Sűrű, fekete haja valami érces fénnyel bír, minő a fekete hattyú tolla. De szemei sötétkékek. Két hosszú, vékonyan rajzolt szemöldöke valami varázshatalmat kölcsönöznek az arcnak. Ez a két vékony szemöld együtt mintha valami fekete aureole volna egy szentkép homlokán.

A lány neve Timea.”

(Jókai Mór: Az arany ember)

A Tímea név ezekkel a sorokkal került be a magyar női nevek közzé. Vélhetően a görög Euthümia névből alkotta Jókai ezt a nevet. Jelentése: jó, tisztelet.

Ezúton kívánok nagyon boldog névnapot minden Tímeának! És főleg egynek, akinek szeretném megköszönni, hogy kitüntetett a barátságával! Szeretlek Béjbe!!! :D

4 megjegyzés:

Perdita írta...

Tudod ez volt a legszebb ajándék, amit ma kaptam! Köszönöm szépen, hogy vagy nekem!!! Én is szeretlek nagyon!;)

Turul86 írta...

Örülök, hogy tetszett és ne haragudj, hogy semmi kézzel foghatót nem tudtam adni és még egy puszit sem kaptál! A héten megyek be és kamatostúl megkapod a puszidat! :)

Perdita írta...

Igazából nem is szeretem a kézzelfogható ajándékot! Az lenne a legnagyobb ajándék, ha itt ülnél mellettem és vigyorognál (mint a drága kis öregemnél):D

Turul86 írta...

Hát igen! Esterházy felejthetetlen élmény volt!
Egyébként meg megyek be a héten! Csütörtök, péntek szabadnap!
:)