2008. szeptember 3., szerda

Hogyan jutott el a pók a fonállal a bokorhoz?

A napsütötte erkélyen álltam. Nem rég keltem fel, ezért hunyorognom kellett, hogy az álom maradéka - néhány könnycsepp - ne folyjon végig arcomon.
Elnéztem balra és egy pókháló hosszú fonalának egy részét pillantottam meg, amint megcsillan rajta a fény.
Érdekes - gondoltam - szinte vízszintes a földdel. Nyilván az egyik vége az erkélykorláton van. De hol a másik?
Képzeletben követtem a fonál ívét. A bokrokon lenne? De hát hogyan csinálta ezt?
Repülni nem tud. Ugye?
Én még nem hallottam repülő pókról.
Vagy a szélbe kapaszkodva "lebegett" a bokrokhoz?
Áh, ez hülyeség.
Akkor a földön ment oda.
Lenéztem az udvarunkra. A kocsibejáró és a "gyalogosút" ki van betonozva. De a kettő között ott van egy kis füves sáv. Márpedig a póknak egyenesen át kellett volna azon menni. Akkor pedig nyilván beleakadt volna a fonál valamibe. Akkor ez sem jó. Talán kikerülte a füves részt? De hát honnan tudhatta volna? Én innen fentről jól látom, de ő honnan tudta volna? Talán úgy ment végig, hogy nem akadt be a fonál sehova? Meg tudta ezt csinálni?
És egyébként is miért akarta ezt a fonalat idehúzni? Túl nagy és túl nyílt terepen van. Könnyen el fog szakadni.
Én persze könnyen megcsináltam volna. Pár lépés és kész. De ő?!? Gigantikus munka lehetett ez a pici póknak! Hiszen neki ez a pár lépés sok száz vagy ezer lépés(?). A pókok ezt lépésnek hívják? És mi számít egy póknál lépésnek? Ha már egy lábával is lép egyet az már egy lépés? Vagy csak ha mind a hatot odébrakta?
Vajon hány "lépés"-sel jutott el a bokorhoz? És vajon merre ment?

4 megjegyzés:

Perdita írta...

Érdekes felvetés!
De a póknak 8 lába van ám!

Turul86 írta...

Öhm...
Említettem már hogy a biosz nem az erősségem???
Bocsi!
:)

Turul86 írta...

Egyébként apukám szerint odalebegnek egyik helyről a másikra. Én hiszek neki. Ő sokat szokott állni az erkélyen, biztos látta már...

Perdita írta...

Én is hiszek neki!